9.17.2009

sista gången

det hände för några veckor sedan,

jag hade jobbat tolv timmar i sträck, sådär så att jag nästan blev agressiv. och var in dire need av något slags utlopp. X ringde och ringde och visst vi skulle mötas upp för en öl eller så tillsammans med några andra gamla vänner.

jag dricker en öl. väldigt snabbt.
och en till.

vi går på efterfest och jag pratar, dricker tequila och röker.

jag känner hur han ser på mig, jag vet inte men det ligger något i luften från hans sida.
inte från min.

men jag åker ändå med honom hem till den nya lägenheten,
jag är dryg mest hela tiden eftersom han är så snäll och jag kan inte hantera det. han försöker komma sådär nära, samma jargong som när det var vi men jag vill inte. orkar inte. det känns inte rätt.

vi lägger oss i sängen och jag somnar på fem minuter utmattad efter arbetsdagen.

...

han vaknar tidigt, vaknar flera gånger, och försöker väcka mig men jag vill inte. jag vill sova! han vankar fram och tillbaka lägger sig och ska kramas och vara nära och jag känner bara att nej, det här funkar inte.

det är för intimt,
och jag märker att han försöker kyssa mig och det är alldeles för "fint", jag måste ta ned det på en mer reell nivå,



vi har sex

för att jag ska kunna avfärda det som en sådan grej sedan, en sån grej som "bara hände"
men mår egentligen skit för jag vet att jag har sett sådant här beteende förut,

för några år sedan

bara det att då var det jag som ville ha det fina och en annan kille som inte hade styr på sig. och jag vill inte, kan inte vara som honom. ska inte vara som honom.

så det var sista gången,
allra allra sista gången

slutet på mig och X

amen.

Inga kommentarer: