6.30.2009

101 stockholm

jag är lite full. och det tog mig tre försök att skriva det. men

vi forsätter lite så.

den senaste veckan har varit bra. jag har träffat kompisar. som är underbara. jag har träffat X för lite sex (jag har inte något emot rimmet om inte ni har det) jag har jobbat i tunnelbanan. Jag har tränat på mitt gymkort som snart går ut, jag har lånat böcker.

idag hade jag en otroligt bra dag. jag var ensam. och tänkte att; vafan.

varför ligga ensam hemma när man kan ligga ensam ute under ett träd och läsa bok?

så det gjorde jag. jag gillar att ensamheten inte besegrar mig. för det har den gjort så många gånger förr. den har gjort mig till inneliggande blekfis utan sommarlov, men jag tänker att nej. inte den här gången.

den här gången är det mitt lov, min sommar. min bleka kropp under sommarträd. jag struntar i att jag inte har något landställe där jag kan cykla barbent och möta lasse från bullerbyn. det går fett med bra ändå. jag är fett med bra ändå. utan någon lasse.

idag åt jag sushi, drack folköl för systemet var stängt, listade minst tre snygga mä jag vill ligga med, drack två glas rosé med chilinötter och lyssnade på M när hon berättade om andar och seanser. och så planerade vi våran festival nästa vecka.

vi ska åka till jönköping. och vadstena och sen vidare till antagligen linköping/norrköping eller örebro. så är det någon som har några tips om vad som ska ses/göras/drickas/knullas i några av dessa städer; please skriv. eller kom och lek med oss.

två singlar redo för att ta allt med storm.

allt känns inte hundra procent hela tiden inuti. men för det mesta är allt bra. och det är det viktiga. hellre fokusera på dom bra stunderna, ge energi till dom bra stunderna när allt är bra, än tänka och fokusera på dom dåliga.

nu ska jag kolla på scenen i "He´s just not that into you" när allt löser sig hundra gånger tills jag somnar, för det är sådant jag gör, somnar och hoppas på det bästa. somnar och drömmer om dig. du därute någonstans som finns.

jag vet att du gör det.

puss på hela världen,

heja livet.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker att du skriver otroligt härligt, inte märkte jag av att du var påverkad =) Vad är det för festival du skrev om, vilka band ska dit? Aja, nu ska jag plugga igen. Föresten, titta filmen från min skola. Sjukt är det!
http://www.youtube.com/watch?v=_WqIHjV1JsA
Mågott

S. sa...

Jag gillargillargillar verkligen din blogg! Du skriver fullkomligt underbart, och hej klyscha, men det är så galet enkelt att känna igen sig i dina ord. Vackert.

Tillsammans-bloggen sa...

Precis så. Det går fett bra ändå. Det löser sig är bästa tanken. Hela livet.

puss

längelevejag sa...

pernyp; tack så mycket! alltså det är ingen riktig festival, det är mer en tvåmans(kvinns)turné som jag och min bästis ska ge oss ut på. träffa nya män(niskor) i lite orter i sverige.
- hon som; TACK TACK. det värmer verkligen supermycket.
fröken: verkligen. SUPERKRAM till dig.