4.05.2009

häva ur sig

jag vet att jag har skrivit om min mamma förut. Kanske inte här, antagligen på förra stället. Hursomhelst.

Var hemma hos min syster igår,

tittade på film tillsammans med mina systerdöttrar- dessa underbara underbara människor.

sen satt jag och pratade med min syster i flera timmar. Om vår familj, om problemen vi har, om hur vi mår, om hur hon mår, om tabletterna som hon har hämtat ut, om hur det ska bli i höst när jag flyttar till andra sidan jorden. Om vår lillebror, om vad man ska göra för att bli lycklig. om vad jag ska göra för att mina föräldrar ska bli lyckliga. om att det inte är mitt "ansvar"

och jag säger som så många gånger förr att
det inte spelar någon roll att det inte är mitt ansvar,
att jag gör det jag måste göra

allt allt allt kom fram. drogs fram i ljuset

nyttigt i guess
men samtidigt tur att det var så mörkt i rummet

mina ögon tårades mer än en gång

2 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Trots att jag inget vet, så känner jag igen mig. Ibland är det nyttigt att gräva och rota och plocka fram saker i ett annat ljus. Jag tror på dig, för du är klok!

längelevejag sa...

absolut. nyttigt men jobbigt. man får akta sig för den där gränsen dock där det nyttiga går över i ältande, fast riktigt där är jag nog inte ännu.. men tack!