3.27.2009

klassisk musik och dinosaurier

Ända sedan jag var liten har jag närt en förkärlek till saker som kanske inte direkt kan sägas vara karaktäristiska för ett barn; Tchaikovsky, Charles Chaplin och arkeologi. Vilket får mig att tänka att jag kanske har levt mitt liv bakänges, likt Benjamin Button fast i hjärnan, om ni fattar. Jag har ett drag i mig av att göra saker baklänges: bli fjortis under en kort period innan jag ens fyllde tonåring. Bli utbränd av skolarbete innan jag ens började gymnasiet. Spendera gymnasietiden i förhållande när alla andra rumlade runt och gjorde annat.

Inte för att jag vill ändra på något jag har gjort, jag står för mina erfarenheter, allt jag har gjort har jag ju ändå valt,

men

just nu känns det som om jag lever rena rama medelålderslivet (vilket jag trivs med) och det känns bara så tvärtemot alla andra i min ålder.

Inga kommentarer: