3.16.2009

att gå in i fas två

jag är mycket väl medveten om att jag lever i förnekelse och att smärtan i bröstet inte riktigt är stress utan något mer känslorelaterat,

men

jag vet också att det inte går. att det är så många saker som inte går, och att jag har lovat mig själv att sätta mig i första rummet. att inte låta mitt liv kretsa kring mina kärleksrelationer.

kärleken ska ju vara kryddan,
inte kärnan, inte själva skälet till att jag finns. För om jag låter det bli det, så kommer marken försvinna under fötterna varje gång det går åt pipan, och så ska det inte vara.

så nu börjar fas två av livet efter X; fasen då jag förbereder inför min utlandsflytt, skaffar nya vänner, umgås och reser. Fas två står för att ta hand om mig själv, träna mera, äta nyttigt, inte dricka alkohol om jag verkligen inte vill det (det går ju tydligen att festa utan alkohol, who knew).

Fas två står inte för kärleken,
för kärleken sitter i spanien och badar fötterna i ett salt hav som snart går att simma i,

och där kan han gott sitta

tills han har blivit sig själv igen

4 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

ska kärleken finnas ska den vara fin. det ska jag också börja utgå ifrån. plus skaffa nya vänner, dricka mindre osv.

Ella sa...

åh.... "kärleken ska vara kryddan.." Det är så sant! Eller , det kanske inte är sant men för att överleva måste man agera så. För varenda gång det går åt pipan så faller jag samman. Min värld är inte längre min värld. Samtidigt som jag vill vara försiktig och ta hand om mig själv, så vill jag vara så här intensiv och satsa allt på ett kort. För om det går vägen blir belöningen enorm.

Där står jag idag. Hur göra? Ska jag "stänga" mig (för det känner jag att jag börjar göra) för att bevara min värld, eller ska jag vara "mig själv" och jämnas till marken varje gång jag förlorar....

Ditt inlägg speglar min måndag idag.

Puss

längelevejag sa...

inte nu: jamen, precis. vi får se hur det går för båda oss då!

oj svijetla: alltså, jag kan ju bara utgå ifrån mig själv, men jag tror att jag behöver bygga ett starkt jag som jag vet håller, innan jag kastar mig in i kärlek igen. För när jag väl gör det, kastar mig in alltså, så vill jag kunna hänge mig fullt ut på gott och ont, bara jag vet att jag har en stark kärna oberoende av det.... förstår du hur jag känner?

Ella sa...

Förstår... Och i mina ögon låter det mkt bra. Frågan är bara hur man ska göra det....

Puss