7.23.2009

innan jag börjar packa

känner mig lite överdrivet känslosam just nu, brukar bli så efter att jag sett storfilm på bio och gråtit två kanske tre tårar. det blev lite pinsamt ett tag, eller egentligen inte men ändå, när jag kollar på filmen och säger till A att

jag vet inte, men ja GILLAR typ den där killen (en skådis i filmen alltså)

tre sekunder efter det böjer sig M fram och väser

kolla!! han är ju superlik köpenhamn! i biomörkret.

varpå jag tittar upp och direkt spottar den genanta liknelsen. Jag måste ta mig an något nytt fräscht snart känner jag (lammkött möjligtvis, gammkött funkar också bra). balansen blir skev annars. eller det blir den väl mest när jag pillar med för få saker.

tur då att jag åker iväg och jobbar på annan ort imorgon i en vecka. precis vad jag behöver. lite sol och bastu och friluftsliv på det. (lovar att jag kommer tröttna efter fem minuter och klaga över mygg och jobbiga människor men men.)

plan för hemkomsten är att sluta gräva ned mig i migsjälv och gräva ned mig i mina vänner lite. det är dom värda dom gullingarna.

Inga kommentarer: