7.13.2009

hemma igen

det finns så mycket som kan sägas, jag har egentligen redan sagt allting för halsen är helt igenomproppad och jag sitter ensam hemma med en stor kopp té och en burk ben & jerry's (fråga mig inte varför den stod i frysen bara. har aldrig fattat hypen med den glassen. cookie dough får mig att må lite illa) men det vill inte riktigt ge sig.

tänker att om det är straffet jag måste genomlida för allt mitt kul då är det ett väldigt litet straff att betala.

det finns så mycket som jag vill skriva om,

hur det kändes när alla köpenhamns grabbar vände huvudet för att spana på dom två hetaste tjejerna på mils avstånd. hur vi driker öl, skrattar, blir stötta på av äldre män som vill dra upp ocss på dansgolvet och dansa till livebandet. hur vi ramlar ur den ena baren till den andra baren och träffar pratar umgås med engelsmännen vi hamnat i samma rum som. hur man fortfarande kan fuska till sig att röka inomhus. att vi fulla som ägg ramlar in på en klubb där medelåldern är ungefär 17 år och jag går fram och låtsas vara turist från långtbortistan för att mingelfotografen ska ta en bild. och hur totalt vidriga vi ser ut på bilden och sexdansen och kebaben efteråt när jag skrattar så mycket att det flyger sallad över hela bordet.

andra kvällen går vi till en bar mer i vår smak lite mer bort från turistgatan och bara älskar livet på en pinne. sen kommer det en musiker med två kompisar och plötsligt

är i vi i en taxi till vetinteriktigtvart och en bar som har öppet til klockan 5
vi sitter och pratar och skrattar och hans kompisar går

vi sitter ändå kvar

sen går M på toaletten och han hoppar en stol närmare och en stol närmare och sen när jag sitter och förklarar något tråkigt eftersom jag blir nervös så kysser han mig och det kommer lite som en chock men en bra chock för han kysser bra.

M kommer tillbaka och han sitter på min stol. han tar mitt ben över sina och han klappar mig och håller mig i handen och jag skrattar för jag mår bra. är glad. och sedan håller jag ett kärlekstal till M om hur fantastisk hon är.

han vill sova hos mig. han säger om och om igen hur det inte spelar någon roll att vi bor i ett hostelrum med 5 andra personer han vill bara sova. sova bredvid. och håller min hand hårt. jag vet inte riktigt vad jag ska göra men tillslut åker M hem till rummet och jag hoppar in i en taxi där vi inte får kyssas på grund av någon deal med taxichauffören och jag skrattar så mycket när dom pratar svenska

och taxichauffören pratar svenska med dansk brytning och jag pratar svenska med dansk accent och låtsas att jag är dansk och skrattar så mycket.

...

innan jag går morgonen efter så skriver jag mitt namn i hans hand och han letar upp mig på facebook. och det är ju helt sjukt egentligen för han flyttar till sverige i september vilket sammanträffande.

jag åker en lång men lika fantastisk resa hemåt och googlar hans band på internet
hör första låten

och börjar nästan gråta

för jag tror att den här killen kanske kan vara ett geni.

2 kommentarer:

S. sa...

helt fantastiskt. länge leve livet!

längelevejag sa...

haha javisst!