6.18.2009

there is a storm comming

så.

i tisdags. efter min tenta. tänkte jag att

för fan!
solen skiner!

dags att fika kaffe med någon.

och ringde X.

vet inte riktigt varför,
saknade hans sällskap typ.

så vi satte oss i solen i en park och drack kaffe och rökte cigg och det var bara. så. jävla. trevligt. Ett riktigt bra häng skulle A ha kallat det. Vi pratade om allt mellan himmel om jord förutom om oss.

efter kaffet så såg vi ingen anledning att bryta upp så vi gick och käkade. och tog en öl. Och sen ringde vi några gemensamma vänner och tog två till.

Och det var precis som förr, fastän ingenting kändes likadant.

Vi står ute och röker och vågar tillslut närma oss det vi vill prata om.

- det här känns konstigt.

- ja, jag vet.
- men jag har det hellre såhär och att det känns konstigt än att vi inte ses alls.
- ja, självklart. jag med.

(...)

- jag är livrädd för att du ska börja ragga på någon om vi är ute tillsammans.
- men, det skulle jag aldrig göra. Jag lovar!
- alltså, det är väl klart att om jag träffar någon, så kommer jag ju vilja att du ska träffa någon med. jag vill ju att du ska vara lycklig.
- jamen, det är väl klart. fast jag vill träffa någon först i såfall.

och jag är så.jävla.bränd. av gamla expojkvänner som behandlat mig som skit. Som legat och utnyttjat fastän dom visste att jag fortfarande var kär. Så många människor som ska vara där, har inte varit det. Familj, vänner, pojkvänner. Att jag är ovan. Och skiträdd.

Vi hamnar hemma hos mig. För att han ska låna toaletten. Och vi snackar lite inne på mitt rum.

Vet inte riktigt hur det kom sig,

men plötsligt står jag där

inlindad i två hemmaarmar.

jag säger
Nej. det går inte. inte ikväll. jag har jobb och tentor och föräldrar och syskon hemma. Nej. Jag säger inte nej till dig, jag säger nej till situationen. Just nu. Går inte.

han ringer en kompis som han ska möta upp. Vi sätter oss på sängen och pratar lite. Och han frågar hela tiden om jag kan ge honom en kyss. Men jag säger nej.

- varför ska JAG ge DIG en puss?

sen kysser han mig.

...

och det är något visst. med gamla killar. killar som vet hur man vill ha det. som vet hur man vill bli kysst. tillslut ringer kompisen och X går. Jag går ut barfota i trappen;

- vad håller vi på med?
- jag vet inte. men det kanske inte är någonting som vi behöver prata om? inte ännu?
- jag är bara rädd att du ska göra mig illa. att du ska utnyttja mig för sex. att jag kunde vara vemsomhelst.
- det är du inte. du tror säkert att jag har legat runt något otroligt, men du skulle bara veta hur fel du har.
- jag vill inte veta. det spelar ingen roll vad jag säger till dig; du får aldrig berätta om hur många eller vilka du har varit med. det skulle förstöra mig. jag tänker inte fråga, för jag vill inte veta.
- jag berättar inte. och jag vill inte heller veta. så säg inget.

Vi lovar varandra att vara ärliga. Vi lovar att vi ska behandla varandra med respekt. Vi bestämmer ingenting. Vi förbjuder ingenting. I nuläget skulle det lika gärna kunna bli så att vi aldrig mer kysser varandra som att vi hamnar i säng. Men. Vi bryr oss. Jag bryr mig om honom, och han bryr sig om mig.

Det kan räcka just nu.

...

Och imorgon.

Firar vi midsommar på samma ställe.


vi får se.

vi får se.

3 kommentarer:

prinsessan sa...

Jag känner igen, men ändå inte.
Situationerna är annorlunda, men känsla lite av samma sort.
Dessa karlar!

Trevlig midsommar!
Jag fortsätter läsa, tro mig ;)

inte nu kanske sen sa...

jag lär också hamna här. jag vet inte om jag vill, men jag vill inte förlora exet heller. åh usch.

längelevejag sa...

princess: jamen eller hur. karlar! vad kul! återigen välkommen.

inte nu: men det känns faktiskt inte så farligt. eller alltså. fast jag är ju inte kär i honom. så det är väl det som gör det antar jag.