3.08.2009

störande

det stör mig att, igår, när jag skickade sms till X för att säga att vi inte kunde ses eftersom jag är sjuk, så får jag ett svar i stil med:

nej, jag kunde ändå inte för jag ska på konsert

jasså?

konstigt då att du inte ens har nämnt det dom tidigare gångerna vi har språkats. Utan varje gång som jag har sagt "ja, det var väl på lördag som vi skulle ses" eller något åt det hållet så har du bara "ja, precis. fika fika"

det är sånt här som får mig att bli rädd för dig. för jag vet inte alls hur du funkar. jag menar, om jag hade ringt dig frisk och kry och sagt "jepp, så när ses vi då?" hade du då skitit i våra planer och förstört min kväll genom ett "nej, jag ska på konsert" då?

eller är hela konsert-grejen något du använder för att demonstrera att "jag sitter minsann inte och väntar på dig"? är det för att visa att du har ett LIV, för att du KAN?

jag vet inte

men det känns svårt
och konstigt

för vi brukade kunna kommunicera med varandra rakt ut?

(eller kunde vi verkligen det?
nu minns jag flertalet gånger där jag fått dra ur dig saker, gånger när du varit rädd för att vara ärlig så lögner så vita ljug som inte spelar någon roll men som gör mig galen.)

finns ingenting som jag hatar så mycket som folk som ljuger

2 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

I'm with you.

Kan du inte bara fråga? Jag hade dött av nyfikenhet.. Konsert liksom, vi skulle ju fika?

längelevejag sa...

äsch, orkade inte ge mig in i det hela. så trött på att han ska hålla på att sätta ned mig.