2.25.2009

onsdagsbitter

jag tror att en annan anledning till varför jag längtar bort så mycket just nu är för att om jag ska bo här just nu, om jag ska finnas i Stockholm så kommer jag aldrig att få mitt Lyckliga Slut som Världens Bästa Mio har fått. Och jag vill så gärna ha det.

Någon har sagt någon gång att
"Good things will come to good people"

men det stämmer inte!

jag kan ägna tio minuter på internet och klicka runt på 10 olika bloggar med underbart bra människor som kämpar med sina liv och som inte har "good things". Så jag undrar vafan det beror på. Varför kommer inte goda saker till goda människor?

Jag tror att mitt problem i grund och botten beror på att jag har någon bergsfast insikt om att det är tvärtom- när det gäller mig iallafall. Att bra saker kommer inte komma till mig, oavsett om jag är bra eller dålig eller mittimellan.

Och det har ingenting med dåligt självförtroende eller någonting sånt att göra,
jag tror bara inte att det kommer hända. Andra människor får sagoslut, jag får det inte. för sånt händer bara inte mig.

men

åh vad jag vill att det ska hända mig

så därför längtar jag bort bort bort
till en plats där jag kan träffa någon som händer mig

Inga kommentarer: