2.04.2009

mindre smart på mindre fat

två saker slog mig idag:

1. Jag tycker att det är sjukt obekvämt att äta när det finns människor runtomkring. Och dom människorna inte äter. Eller; jag blir ganska generellt stressad av att äta när det är mycket folk omkring. Ingen matro. Jag tror att jag inbillar mig lite att folks stirrar på mig när jag äter, och då är det lite svårt att njuta av mat. Nej, ska jag njuta av mat, då äter jag den helst ensam. Vilket känns lite sorgligt. Så det åker upp på listan över beteenden jag vill förändra.

2. Det är jobbigt att sitta på en föreläsning och inte förstå. Med tanke på att jag är relativt babyfräsch i Universitetssvängen, och med tanke på att jag nu läser en delkurs som kanske på ett sätt är raka motsatsen till mitt huvudämne, så var det lite jobbigt att sitta på en föreläsning och skriva ned saker som mest såg ut som siffror och namn. Note to self: matte- svårt. Fysik- också svårt.

annars så
puss på er

Inga kommentarer: