2.15.2009

vissa kvällar går förjävla bra

det började med jag och M bästa kompisen i skolan
tillika partner in crime
tillika tvillingbror
tillika bra människa

och sen blev det
vin och drinkar och titta på tv på något jättekonstigt program där folk slog sig hela tiden men man skrattar ändå för är man full och glad så kan det se kul ut när någon ramlar på en hinderbana byggd som super mario

och sen blev det
åka tunnelbana och buss och vingla fram på vintergator i stockholm och jag hittade inte även fast jag bott här i hela mitt liv och kissa utomhus mitt i minusgraderna är inget att rekommendera men nöden har ingen lag ibland

och sen blev det komma in på stället och få en nummerlapp som jag självklart hade sönder på fem minuter och handla öl och låna pengar och hänga in saker och lyssna på musiken fan vilken bra DJ det är och bli bästa kompis med den japanska tjejen och prata engelska och japanska om vartannat och

sen blev det gå ut och lufta sig lite efter att ha dansat fötterna trötta och min nya bästa kompis hon var fantastisk hon bara gick fram till allt och alla och helt plötsligt när vi står vid baren blir vi bjudna på vin av en kille som köper henne en hel flaska och jag bara skrattar och skrattar och sen hånglar hon upp M mot en pelare och när jag ser det stora sugmärket hon lämnat så skrattar jag bara ännu ännu mer

och jag känner hur livskraften byggs upp inom mig igen
hur livet kommer tillbaka
hur leendet sprider sig över läpparna alldeles av sig självt

sen är det för varmt igen och jag måste röka

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för dagens skratt!!!

längelevejag sa...

men tack själv! för dagens pepp!