10.26.2009

listan

itsgonnabefine har gjort en lista på saker hon vill att en man ska ha. egenskaper alltså. det var en skitbra lista med en massa smarta saker. såhär ser min lista ut. (utan inbördes ordning för jag kan inte rangordna saker)

Listan

1. Du ska vara en bra lyssnare. En bra lyssnare innebär inte bara att vara tyst. En bra lyssnare innebär att du LYSSNAR på riktigt, att du frågar, att du är intresserad av mig. Vem jag är. Hur jag blev sån. Vem jag var när jag var liten. För det är sådant jag kommer att fråga dig. Och lyssna dig.

2. Inte ljuga. Och om du ljuger, var smart nog att fatta när det är dags att tala sanning och man nog att be om ursäkt på riktigt. Men som sagt. Ljug inte. Det är så jävla onödigt.

3. Våga konfrontera mig när jag låtsas. Eller när jag gör fel. Eller när jag gör något som du inte håller med om. Eller säger något dumt. För det kommer garanterat att hända. Våga säga åt mig, våga stå för det du tycker.

4. Var alltid snäll. Jag gillar inte bad guys. Jag gillar inte coola killar. Jag gillar snälla människor. Jag faller för snällhet. Jag tänder på snällhet. Att vara snäll betyder inte att vara mesig. Att vara snäll betyder att man är en varm människa som vill andra väl. Och det tycker jag bara är fint.

5. Om du är med mig, så är du med mig. Håll inte på och schabbla med en massa förhållande-nojor hit och dit "jag vet inte vad jag känner". Det är slöseri med min tid. Vi behöver inte planera förlovning och giftemål men ska vi vara tillsammans så vill jag att du ger det ett ärligt försök.

6. Du måste tycka om min familj. Min familj är stor och brokig och spretar åt många olika håll och den må stundtals ha gjort mig mer skada än nytta men den är min. Och jag älskar min familj. Du måste tycka om min lillebror. Du måste vara snäll mot min lillebror.

7. Klara sociala situationer. Jag är social. Utåtriktad. Bland det värsta jag vet är när man känner socialt ansvar för att någon annan människa ska ha kul. Då kan inte jag ha kul. Du måste inte vara centre of attention på alla fester men jag vill ha en pojkvän som kan mingla på egen hand.

8. Var smart. En smart människa är helt nere med jämnställdhet, är medveten om alla människors lika värde och är intresserad av vad som händer i världen. Jag vill kunna ha ett intellektuellt samtal med dig. Vi behöver inte tycka likadant men det är viktigt att du bryr dig om vad som händer i världen.

9. Att du är rolig. En rolig person för mig, är en person som vill testa på nya saker. Som kan bjuda på sig själv. Som vill göra saker, upptäcka nya platser. Någon som inte bangar för att det verkar lite konstigt. Jag gillar konstigt.

10. Mod. Jag måste kunna få hålla i dig när det Blåser. Med andra ord. Du måste fånga mig när jag faller. Och du måste låta mig få göra detsamma för dig. Men du måste lova att du alltid torkar mina tårar. Och att aldrig avbryta ett gräl med ett "jag orkar inte" följt av tystnad. Jag vill att du vågar lösa problem.

Jag kommer inte på fler just nu.

vilket torde betyda att det här är dom viktigaste,

det är ju egentligen inga knussligheter

eller?

Inga kommentarer: