5.03.2009

det snurrar i min skalle

jag har festivalat i tre dagar,
festat av mig allt.

första kvällen med underbara vänner och öl och cykeltaxi och så mycket skratt att magen gick sönder. porriga bilder på en pubtoalett och en efterfest som aldrig tog slut.

andra kvällen var grillning vid stranden där jag blandade nya och gamla vänskaper, upptäckte en del saker om nya människor. misstog en katt för en hare och gick på rockklubb.

och så igår.

igår som börjar med sushi i kvällningen med en av dom bästa. med rödvin och prat om allting. och kanske allra mest alla dom där orden som vi inte sa, eftersom det inte behövdes eftersom vi båda har levt det. och sen, när vi bestämt oss för att dra på klubb:

uppfixningen på fem röda,
bulle in till stan,
en tequila och en öl på det.

sen var vi vackrast på hela jävla stället.

min bästa som hittar en man med hatt,
och jag som åker hem med en skåning.